Jinfo tour

JinfoTours.ro

miercuri, 30 iunie 2010

Un oras sub ”asediu”






Din punct de vedere istoric, Turda este cunoscuta inca din antichitate.Castrul roman, ale carui ruine strajuiesc orasul pe dealul Cetatii este un obiectiv turistic. Sa spun ca si Salina este un important obiectiv turistic. Deci, vechea Potaissa, este un oras din Ardeal ce merita vizitat.

Dar cum poate turistul sa se opreasca intr-un oras care din martie 2010, arata ca si centrul Beirutului in timpul razboiului civil. Rand pe rand ni s-au gaurit soselele, trotuarele, asta in centrul orasului, ca pe strazile din cartiere, e catastrofa.

Cineva replica optimist ca e un proiect care se va termina in 24 mai. Ieri, am stat si am privit o imensa caverna sapata in sosea in partea de nord a centrului. Este a treia oara cand se sapa acolo. Ma tenta sa-i intreb ce au gasit asa de valoros. Dar n-ar fi avut sens...

Cert este ca nu ajungea faptul ca primarul nostru, ca un bun gospodar...nu, a dorit sa ne credem Bratislava si sa modifice circulatia autovehicolelor, a hotarat sa schimbe si infatisarea aleilor pietonale. Ca erau vechi , de vreo 2 ani.

Sincer in Turda nu mai stii pe unde sa circuli. Pietoni si masini, toti prin acelasi loc. E o imagine dezolanta. Bietii caini vagabonzi isi mai odihnesc oasele pe gramezile de nisip cand se lasa seara.

Este ingrijorator ca nu se vede nici o sansa de a vedea incheiate lucrarile in urmatoarele luni. Va marturisesc ca in urma cu o saptamana, am auzit o discutie a 2 persoane ce mergeau in fata mea, tinand in mana planurile centrului. Am ramas stupefiat cand l-am auzit pe unul dintre ei spunand: "Daca nu se potriveste planul, il rupi si faci altul"...chiar asa, zau.
Eu i-as intreba: Domnilor, pana cand vom fi sub asediu, ca ne intreaba prietenii daca pot sa vina in vizita la Salina, ca au auzit ca prin Turda nu se poate circula?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu