Jinfo tour

JinfoTours.ro

luni, 12 aprilie 2010

Sfarsit si inceput de drum...



De cele mai multe ori in viata incercam sa ne alegem drumul pe care vrem sa mergem. E bine spus ...incercam pentru ca reusita nu e chiar ce ne-am dorit de cele mai multe ori. Vina o poarta cei care ne indruna uneori, alteori incapatanarea noastra sau sfaturile prietenilor, mai mult sau mai putin binevoitori sau pur si simplu ... SOARTA.

Ma gandesc deseori zilele acestea la cei care se afla la sfarsitul gimnaziului si la incheierea ultimului an de liceu. Sunt la sfarsitul si , in acelasi timp, inceputul unui drum. Si daca sfarsitul e clar pe undeva, nu acelasi lucru se poate spune despre inceputul de drum. Ma gandesc la tinerii mei prieteni ce vor incheia ultimul an de liceu si se vor vedea in postura de a alege unde sa-si continue studiile. Tristetea mare apare ca actuala structura a sistemului de invatamant din Romania se cosmetizeaza cu fiecare noua guvernare. Si atunci nu te mai miri cand ii auzi pe unii spunand "Sa culeg capsuni in Spania nu am nevoie de prea multa scoala".

Exista si o alta categorie care spune "Nu-mi pot permite sa-mi continui studiile. Vom cauta un job si voi continua pe urma." Din pacate multi renunta cu timpul si ajung in situatia in care nu pot accede la locul de munca fara o diploma pentru studii superioare.

Este adevarat ca tot datorita onoratelor guverne care s-au perindat si a teribilei batalii pentru putere am ajuns in situatia de a avea absolventi ai aceleasi specialitati in institutii superioare diferite cu diferite recunoasteri. Deci am absolvit management general, unul intr-o institutie asa zis de stat(ca taxa te pune pe spate) si unul intr-una particulara. Si ,culmea, unul e mai manager decat celalat. Intamplarea face ca am vazut cum se invata in ambele. Din pacate politica guvernelor ne spune care scoli sunt bune si care nu.

Deci , sincer, nu mi-as dori sa fiu in pielea tinerilor absolventi. Dar le doresc tuturor mult succes si sa incerce sa-si pastreze speranta. Daca o vom pierde nu ne mai ramane nimic de facut. Sunt tineri si viata va fi darnica cu ei.


Pentru prietenul meu, Alex, multa bafta!

Un comentariu:

  1. E adevarat ce spui, ce si-a batut joc Ecaterina Andronescu de noi anul acesta...dar ce-si bat astia joc de cei de anul viitor...Credeam ca odata ce a plecat de la "putere nebunu" vine unul mai breaz dar ... a venit din parti.
    Multumesc mult pentru urare,dar din pacate drumul meu se cam termina anul asta si un inceput superior nu va mai fi din lipsa de lichiditati...dar cine stie, se pot intampla multe in 3 luni (desi nu e genul meu sa fiu optimist , incerc sa fiu macar de data asta)
    Succes tuturor!

    RăspundețiȘtergere